Odgoj predškolske djece koji je utemeljen na humanističkom pristupu omogućuje unapređenje djetetova života u cjelini kroz istraživanja, ostvarivanja i razvijanje individualnih potreba djeteta. Montessori metoda je takva da to djetetu i omogućuje. Naglasak nije na podučavanju djeteta nego se kroz osiguravanje poticajne okoline, koja povećava dječju prirodnu radoznalost, djetetu omogućuje spontano učenje otkrivanjem kroz igru. Montessori metoda u potpunosti uvažava dječju individualnost te od nje polazi. Program rada po Montessori metodi obuhvaća mješovitu jasličku skupinu od 1.-3. godine te vrtićku skupinu od 3. godine do njihova polaska u školu. Program se provodi svakodnevno u trajanju od deset sati. Nositelji programa su odgojitelji s edukacijom za samostalno provođenje Montessori programa.
Montessori pedagogija za ciljeve postavlja:
Kako bi se postigao cilj koji postavlja Montessori pedagogija potrebna je pomoć odgojitelja koji dobro poznaje dječje interese, potrebe i razdoblja posebne osjetljivosti bez neposrednog uplitanja u njegovu igru. Odgojitelj djetetu dozvoljava i omogućuje samostalno djelovanje, razmišljanje i istraživanje te tako pomaže da samoobrazovanje i kreativnost djeteta dođu do izražaja.
Cjeloviti razvoj djeteta potiče se vježbama za motorički razvoj, osamostaljivanje u svakodnevnom životu, spoznajni razvoj, osjetilnost, jezično-govorni razvoj i društvenost.
Individualni pristup djetetu očituje se u:
Zadaće programa:
Ritam dana u Montessori programu:
Preuzmite Montessori letak OVDJE
Dječji vrtić "Utrina" | Maretićeva 2 | 10020 Zagreb | Telefon: 01 6673 178 | Fax: 01 6685 542 | E-mail: vrtic.utrina@zagreb.hr